lördag 14 maj 2011

9

Vägde mig efter frukosten och vågen visade äntligen ett rimligt +0,2! Jag har känt att det går lite för bra neråt för att det ska kännas som om det är på riktigt. Och nu om det visar ett litet plus så kanske det är lättare att uppskatta minusen senare? :)

Frukosten imorse var 2 flatbröd med smör&ost&gurka. Kaffe. Alltid kaffe :) Och ett glas vatten.
Sedan tog jag en härligt lång promenad (en timma) med fantastiska J.
När jag kom in drack jag massa vatten och åt kesolamalta med apelsin.

Sedan åkte maken och äldste sonen till badhuset. Jag och de små åkte "till stan" och köpte rockringar. Eller twistringar kanske de heter nuförtiden?? Jag har inte glömt hur man gör! Fast den jag köpte hade nåt bös i sig som gjorde att den inte gjorde några bra cirklar, det blev obalans i dem och det fungerade nästan inte alls.. Sånt har det inte varit i de ringar jag använt förut! Det gjorde att det inte blev så kul som jag tänkt..

Middagen här hemma idag är makaronipudding enligt familjemenyn. Jag äter nog några av pannbiffarna som är kvar sedan igår. Mycket godare för mig ;)
Resten av familjen ska äta glass till efterrätt idag. Lördag jue. Får se om jag vågar smaka lite.

Ikväll är tevesoffan bokad. Kanske några mandlar&russin som snacks? Fast vi ska nog inte se Eurovision som alla andra. Vi väljer nog SG1, vi :)

1 kommentar:

  1. Vad avundsjuk jag blir på er som ska se SG-1. Jag har ju redan sett alla men önskar att jag inte gjort det ;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...