tisdag 10 maj 2011

5

Frukosten var som vanligt mandelbröd med smör&ost&gurka. Kaffe med grädde.
Sedan en stressig promenad till och från förskolan förskolan. Eller, ja, vägen hem var inte lika stressig ;)
En kopp yogite framför datorn. Surfade runt bland forum, bloggar och näthandlar. Som vanligt, hihi.

Lunchen bestod av tonfiskpytt som jag inmundigade i halvskugga på balkongen medan lillkillen vilade middag. Och massa vatten drack jag. Värstans vad varmt det var idag!

Tonfiskpytt
lök (jag använde rödlök idag)
tomat
en burk tonfisk

Hacka lök och stek i smör. Häll på hackad tomat och tonfisk, låt det bli varmt. Ös på med svartpeppar. Servera med timjan på toppen!

Hämtade barnen på förskolan och handlade hem keso och apelsin. Lilla Prinsessan ville med ha kesolamalta, men med hallon istället, så visst det fick det bli till mellanmål! Fast sedan visade det sig att hon inte alls tyckte att det var så gott ändå och hon åt en banan på en kudde i skuggan på balkonggolvet. Så jag åt hennes portion med! Hehe.

Middag blev torsk med hackad ansjuovis&citron med en gräddfilssås med rödbetor&kapris. Sådärgott. Och mätt blev jag inte heller. Så nu har jag ägnat en timma till att leta efter goda recept på nåt litet jag kan äta som kvällsmål..

Och jag åt en chokladboll till kaffet i eftermiddags med. Utan socker iofs, men med dadlar.

Kesolamalta
en deciliter vispad grädde
en matsked keso
en stor knivsudd vaniljpulver

Blanda. Servera med apelsinbitar eller hallon dårå.

Jag skulle tro att det blir chokladmos framför teven nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...