måndag 16 maj 2011

Förstörde morgonen..

.. genon att ta ett bett på pepparkakskokosostochgurkmackan som jag fixade till frukost. Det var inte alls vad jag var sugen på till frukost! Lingongrovabrödet jag just plockat fram till barnens frukost drog i mig, lockade och nästan ropade på mig, och jag gjorde istället en sådan smörgås till mig med! Ajsing, vad dumt!! Jaja, jag åt i alla fall med massa pålägg: smör&ost&skinka&gurka&paprika. Och jag åt bara en. Men åååh, vad dumt det var att jag inte stod emot! Well. Bara att ta nya tag med en gång!
Jag lyckades åtminstone att stå emot att ta ett stort glas Bravo-jos till. Valde vatten istället. Även det var svårt där en liten stund.

Jag vet inte om det beror på att jag just påbörjat den där veckan i månaden då man ofta äter lite vadsomhelst som man normalt inte gör? Hur är det egentligen? Är man sugen på fel saker för att man är i dendärveckan eller är man sugen på fel saker för att man förväntas vara det? Att man faller för frestelser och accepterar det eftersom det är helt normalt att känna såhär den här veckan och att kroppen nog behöver det där?

Jag känner mig lite less när jag är så svag redan på morgonen. När jag pajjat det redan första måltiden på dygnet har jag svårt för att stå emot alla frestelser resten av dagen. Håll era tummar för mig nu att jag klarar det ändå!

2 kommentarer:

  1. Håller både tummar och tår för dig.
    Det tar tid innan kroppen är med på att det är huvudet som bestämmer så det är ingen idé att vara för hård mot sig själv. Se kroppen som en trotsig unge ett tag, ibland kan man övertala och ibland måste man muta.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du klara de dig.. jag höll tummarna så hårt att de blev blåa ;)
    peppkramar emma

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...