torsdag 16 augusti 2012

Lite för tyst

Ibland har man en körig dag. Allt går i ett. Men så hittar man ändå en litenliten lucka att sitta ner en minut. Alla tre barn är nöjda på var sitt håll. Den minste lallar runt och allt känns tryggt och bra. Så, sitta ner, pausa, skönt, andas lite. Efter en liten stund är det fortfarande lugnt? Och tyst? Lite för tyst.. Men så hörs lillkillen springa genom hallen och jag slappnar av och glömmer den lite för tysta tystnaden som var.

Ända tills jag går ut i köket senare och ser en hel hög med bananskal på köksgolvet, haha. Jaja, det var ju inget allvarligt i alla fall. (Lindrigare än att hitta en förpackning knäckta ägg på golvet, det är så meckligt att städa upp.. *nickar*) Det var helt klart värt den där tysta pausen *ler* Jag skivade de stackars bananerna och stoppade in dem i frysen, då ingen var sugen på banan just då.

Nåväl.

Ikväll var det B&J-status på mig. Den där veckan, ni vet. Men så kom jag på att jag hade de där bananerna i frysen. Och så kom jag på det där receptet jag ville testa. Jejj! Och jag struntade totalt i det där med att man inte ska paleofiera saker när man kör whole30, sådeså. För ikväll behövdes det.

Och jag är käääär! Underbart gott! Och mångamånga gånger bättre än att klämma i mig en bunke cookiedough-glass.. ;)




Bananglass med olivolja och rostade hasselnötter

En skivad frusen banan
½ + ½ matsked olivolja
Hackade, rostade hasselnötter

Mixa bananen tills den blir som mjukglass.
Tillsätt ½ matsked olivolja.
Mixa lite till.
Sleva upp i ett glas eller så.
Häll på andra ½a matskeden olivolja. 
(Jag fegade och hällde vid kanten, nästa gång blir det nog mer olja och lite mer överallt, som om det vore chokladsås, hehe)
Toppa med nötterna.
Ät låångsamt och njuut.. Mm... 





6 kommentarer:

  1. Tystnad kan vara farligt :-)
    När mina barn var små så klippte de håret på varandra under en sådan där konstig tystnad ;-)

    Du har så himla många intressanta recept. Jag tackar och tar emot.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, barnklippta hår vill jag inte vara med om! ;)
      Tack för snälla ord!
      Kram

      Radera
  2. hahaha Det ska ALDRIG vara tyst för länge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, verkligen inte. Fast det är så skönt ibland ;)

      Radera
  3. Wow! Du är så påhittig med recept!Vart får du allt ifrån? Detta skrivs genast upp och sedan ska jag testa det i helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just detta recept hittade jag inne hos Katie som jag länkade till i inlägget.
      Kul att även du ska testa! :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...