onsdag 8 augusti 2012

Trollspön till alla!

Vi gjorde så fina fruktspett aka trollspön på dotterns kalas förra veckan så jag måste bara dela med mig! *ler*
(Inspirationen hittade jag här.) Jätteenkelt (säger jag som inte egentligen gjorde dem, bara tittade på när två av mina snälla syskon byggde ihop allt, hehe, själv hade jag fullt upp med gräddvispning och tårtfix..) och jättegott! Jordgubbar, melon, äpple, päron, banan, vindruvor och stjärnfrukt :)


Och, nej, vi bjöd inte på kakor och bullar. Vi (läs: jag) tyckte att det räckte gott och väl med fruktspett och tårta! ;) En del av de vuxna gratulanterna var inte helt nöjda, utan åt av det som jag ansåg var barnens tårta (ja, jag hade bara gjort en liten) och hade till och med med sig egna kakor..? *suckar uppgivet*

Brukar er familj räkna med att bli bjudna på "sju sorters kakor" när det är kalas?



8 kommentarer:

  1. Va, hade de med sig egna kakor? Varför då? Det var det fräckaste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! Jag säger varje gång, varje kalas eller annan sammanslutning, att jag fixar nåt fika, de behöver inte ta med sig. Men det verkar inte som om de tycker att mitt fika räcker? Och min man äter ju gärna alla kakor och bullar han kommer över (på gott och ont) så de kanske uppmuntras av det? Äh, jag vet inte. Jag är lite less på att de inte lyssnar. Även om de tror att de menar väl, så blir det så fel..

      Radera
  2. Jag glömde kommentera spetten: jättefina! Vår 6-åring har kalas på söndag och vill bjuda på våfflor, men fruktspett får det bli också - en strålande idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hoppas 6åringen får ett härligt kalas! :D

      Radera
  3. Vilka härliga trollspön!!!

    Det där med familj kan vara svårt...jag är ju själv mormor och inser att jag många gånger tänkt lite fel...min inte nu längre :-)
    Nu äter vi frukt och andra nyttigheter när barnen är här. Jag tror inte att jag bjudit på bullar och kakor på ett helt år...trots att äldsta barnbarnet säger att en "riktig" mormor alltid ska ha bullar hemma :-)
    Jag tror att han är lika nöjd med sin mormor som numera har kaneläpple i stället.
    Stå på dig!! Till slut fattar säkert resten av familjen att det du gör är FÖR familjens bästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja, kaneläpplen är ju jättegott! Klart barnbarnet gillar det! Och det brukar faktiskt gå hem hos de flesta.. ;)

      Tack för ditt stöd! Jag hoppas att du har rätt :)

      Radera
  4. Åh vilken fin idé med fruktspett. Det ska jag bjuda på nästa gång jag har folk över!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Hoppas att det "går hem" hos dina gäster :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...