torsdag 9 augusti 2012

Nu är jag där igen!

Men alltså, jag tror att jag har bytt ut mitt glass- och chokladsug mot mandelsmörsug. Ajsing. Tanken var ju att jag skulle sluta småäta "godis". Visst att nötsmör av olika slag kanske är bättre än choklad i vissa sammanhang. Men det var inte såhär jag tänkte.. Det svåra är ju att det inte egentligen är någon onyttighet. Jag vill bara inte ha det där suget på att äta när jag inte är hungrig.

Jag går minst två gånger om dagen och nallar en stooor klick nötsmör från kylskåpet. Häromkvällen var mitt favoritsmör slut och jag "bad" Älskling att åka en lång omväg för att springa in på den enda affären här som har just det jag behövde.. eh, jag menar, ville, ha. Så långt har det gått alltså. *flinar*

Men det passar ju så bra till den där eftermiddagsespresson. Och framför TrueBlood. Och bara för att..

Vilken är din "last" just nu?



3 kommentarer:

  1. Först - tack för en bra blogg! Smyger här varje dag :)

    Last har jag beroende på vad som finns i kylen. Kan vara precis som din last, mandelsmör, ibland ost (att nalla en skiva nu som då), kokos-choklad från frysen (kokosfett och kakaopulver blandat och fryst), hallon osv. Men det skulle ju vara så tråkigt om man inte skulle få småsnaska ibland. Fast tänderna skulle vara gladare om man lät bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Mm, hallon är väldigt gott! Jag gjorde tidigare en liknande grejj som din kokoschoklad (finns nog recept i bloggen här nånstans) och jag hade väldigt svårt för att inte äta upp dem ståendes där vid frysen, haha.

      Visst skulle det vara lite tråkigt att inte få småäta godsaker ibland, jag håller absolut med! :)

      Radera
  2. Vad är det för mandelsmör? Lät gott :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...