torsdag 2 augusti 2012

Jamen vad äääter hon?



Ett tydligt exempel på hur viktigt det är att planera måltiderna..

Igår kväll, med en hemsk huvudvärk och en "mitt-i-månaden"-ilska, kom jag på att jag nog "behöööver en stor bunke glass. Joo. Jag struntar i den här himlans whole30grejjen, en kväll med glass kan väl inte göra nåt?" (Jo, det gör det, tanken är ju att jag ska hålla mig socker- och mejerifri för att se om kropp&knopp mår bättre då.) Och jag gnällde och klagade lite. Ni vet, sådär som liksom gör när man vill ha medhåll och att någon ska säga "visst, såklart att glassen räddar världen". Men Älskling höll inte med. Och inte jag heller, egentligen.

Nåväl.
Jag tog mig i kragen och gick och försökte hitta nåt ätbart i vår just-nu-rätt-trista-kyl (leverans från Årstiderna kommer under dagen idag). Först åt jag en påse minimorötter. På bilden är vad jag sedan lyckades få ihop: Sötpotatis-slantar (jättegoda!), stekta ägg (jättegoda!) och ett lass surkål (jättegott!). Borde ju bli en kanonkombo! What's not to like, liksom *ler glatt och oförstående som Joey* Men tji fick jag. Jag fick äta var sak för sig.. *flinar* Fast äggula och sötpotatis var inte alltför illa ;) Mitt humör blev något bättre efter middagen (som åts vid halv elva på kvällen) och med ett avsnitt Farscape tillsammans med Älskling blev det ännu bättre.

Nej, mitt råd till de som vill hålla sig på banan även mitt i månaden: PLANERA!




Har ni gjort någon felkombo på tallriken någon gång?




6 kommentarer:

  1. Haha jag känner igen mig! Jag fullkomligt avskyr när en efterlängtad och välbehövlig måltid inte blev vad jag tänkte mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir så besviken, haha.

      Radera
  2. Har du gjort surkålen själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I wish.. Nej, det är köpekål. Men någon dag när jag orkar ska jag absolut göra egen!

      Radera
  3. Planering är a och o. När jag vaknar på morgonen planerar jag ALLTID vad som ska fixas inför dagens alla måltider. Jag går gärna upp lite tidigare för att få det gjort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men shit, du går alltså på riktigt "gärna" upp lite tidigare? Hm, där är jag INTE ännu.. ;) Men visst, jag inser ju hur mycket lättare dagen blir om man gör det ordentligt varje morgon. Själv kan jag sträcka mig till att göra en veckoplan nån gång ibland, men jag följer den inte alltid utan det blir ofta omflyttningar och spontanmåltider ändå *ler* (Brukar förstås ofta bli handling var och varannan dag bara, inte bra.)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...