tisdag 14 augusti 2012

Gömmor och röror


Ser nästan lite trist ut på bilden ser jag nu, men det var det INTE kan jag säga! Detta var gårdagens föräldramiddag och det blev en rejäl omtagning! ;D

Grönsaksröra, olivgömmor och perfekt mogen avokado. Jättegott! Älskling tog ett glas rödvin till det hela och det hade även jag valt om jag inte var mitt uppe i whole30. Det kändes som om det skulle passat bra med smakerna. Det var väldigt vuxet faktiskt, hihi.


Grönsaksröra

2 stora salladslökar
4 morötter i olika färger
1 röd paprika
4 specialitetstomater (de var mörkgrönbrunröda på nåt vis)
Oregano, salt, svartpeppar.

Dela alla grönsaker i lagom bitar.
 Mjukstek i lite kokosolja eller smör.
Krydda.
Låt puttra lite.


och så köttbullarna dårå.. :)


Olivgömmor

Köttfärs
Gröna oliver utan kärna
Valfria kryddor, gärna lite heta ;)

Blanda färsen med kryddorna.
Ta en klick färs, platta ut den lite i handen.
Lägg i en oliv och forma färsen runt oliven så att den är helt inbäddad.
Stek i smör.
Ät upp några i smyg så fort de är färdiga.
Ät resten till middagen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...