tisdag 14 augusti 2012

En kaka till kaffet?


Idag har det varit bakstuga här hemma! Själv äter jag ju inte kakor och annat (just nu) men jag tycker att det är mysigt att baka ändå :) Det blev bland annat en småkakeliknande godsak! Idag använde jag mig faktiskt av helt vanligt strösocker men man kan ju självklart använda annat sött i smeten om man känner för det. Eller strunta i det helt och hållet. Det funkar säkerligen det med :)


Småkaka till kaffet
(10 st)

1½ dL mandelmjöl
1 tesked kardemumma
1 tesked strösocker (eller lönnsirap eller stevia, välj själv)
1 ägg
½ tesked bakpulver

Blanda allt i en skål.
Klicka ut tio klickar (eller rulla bollar om du orkar, haha) på bakplåtspapper.
Pudra med lite kanel.
In i ugnen, 200 grader, i kanske 8-12 minuter.

Låt svalna lite.


2 kommentarer:

  1. Du är så piffig med recepten, var får du all inspiration från? Detta ska jag testa i helgen tror jag! Älskar kanel! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Hoppas att du gillar dem!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...