lördag 28 maj 2011

23

Flatbröd med smör&ost&gurka till frukost. Och kaffe.

Lunchen blev 2 ägg och en tredjedels paket bacon. Gott :)

Till mellanmål blev det ett gäng bitar av ischokladen jag gjorde igår kväll.

Middagen intogs på tumanhand med Älskling ute på stan. Japanskt (fast jag valde bort riset). Jättegott!

Kvällsmål hemma nyss blev ostgratinerad makrill i tomatsås med oregano&svartpeppar.

Nu sova!

Eller, ja, jag kan ju skriva in mitt ischokladrecept först förstås:

Ischoklad
Ungefär 15 stycken? Eller nåt..
40 gram kokosolja
20 gram smör (om det är osaltat så tillsätt lite salt)
20-25 gram 86% choklad

Smält allt.
Häll upp i muffinsformar. En matsked chokladsås i varje.
In i frysen!

Jag väljer muffinsformar istället för ischokladformar eftersom jag tycker om formen och sprödheten det blir. Ungefär som såna där noblesse fast nyttiga :) Och, ja, jag har testat med lite apelsin i, men det blir inge bra. Jag har testat med en liten skvätt grädde i, men det blir inge bra det heller. Igår gjorde jag halva med kanel och halva med pepparkakskrydda. Pepparkakskryddischokladen var inte lika god som den med kanel som inte var lika god som originalet ;) Men visst, det funkar som variation :)

Och, det bästa med den här ischokladen är att man kan dryga ut de få kolhydraterna i chokladen till ännu färre kolhydrater eftersom smaken fortfarande är lika stark, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...