onsdag 16 november 2011

100 dagar



Nu är vi i mål!!
De där etthundra utmaningsdagarna är över!

Mina tankar i början var att jag skulle köra strikt lchf och bli av med minst 6 kg. Jag funderade lite på 10 kg men det kändes lite tajt och jag undrade om det var rimligt.

Jag tänkte även att jag skulle ta massa powerwalks. Och jag ville ta upp bodycombat och bodypump igen om händerna tillät.

Jag skulle även dra ner på kaffe och öka vattendrickandet.

Så hur gick det då?

Kaffedrickandet gick ner och höll sig nere i perioder. Inte konstant som jag hoppats. Kanske är det så att kaffekkoppen är en småbarnsmammas mentala livlina? Den där som man tar till när allt känns oöverstigligt, som man unnar sig i hopp om att vardagen ska flyta bara lite lättare?

Vattendrickandet gick upp. Väldigt upp i början. Men jag insåg efter ett tag att det nästan blev för mycket vatten. Så jag är nu nere på att dricka vatten till maten och bara när jag faktiskt känner att jag är törstig, istället för att hälla i mig ett stort glas en gång i timman..

Viktmålet då?
Startvikten låg på 72,4 kg och idag ligger den på 62,5 kg. Så.. ja, det måste ju räknas som om jag nådde drömmålet på minus 10 kg på 100 dagar :D

Mina mått har självklart förändrats en del med.
Mitt 2cm-under-naveln-mått har gått från 93 cm till 83 cm. Så det blir en minskning på 10 cm.
Mitt stussmått har gått från 102,5 cm till 93 cm. En minskning på 9,5 cm.

Tankar så här efteråt
100 dagar kändes som en låååång tid. Inbakat i dessa 100 dagar hoppade jag på ytterligare en utmaning på 30 dagar, vilket kändes som om tiden bara sprang iväg jämfört med de där 100.

Men fördelen med en längre period är att jag hunnit landa i "tänket" att jag hunnit bygga upp nya bättre vanor och även hinna känna efter och förstå att de nya vanorna är lättare än jag från början trodde.
Riktig mat och naturlig rörelse. Superlätt, egentligen!

Och det är sååå häftigt att jag nådde viktmålet! Inte bara det där första 6kilosmålet utan det stora, drömmålet! Yiiihaaa!

5 kommentarer:

  1. Oj, här verkar det hänt mycket saker på dessa 100 dagar! Stort grattis!

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha klarat det här med glans :-)

    Sv: Ja, man måste se helheten och då är jag nöjd.

    SvaraRadera
  3. Tack :) Ja, det är lite "vill-man-så-kan-man"-känsla här just nu *glad*

    SvaraRadera
  4. Herrejäklar vad bra jobbat!!

    SvaraRadera
  5. Tack Tove! Japp, jobbat har jag ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...