lördag 6 augusti 2011

100 dagar

Jag hoppar på en utmaning jag ramlade över på en blogg! Start på måndag! Jättekul! *studsar*

Det gäller att göra sitt bästa med kost och träning under 100 dagar. Så det blir väl till mitten på november då *räknar snabbt*

Mina mål då.. hm. Jag skulle vilja gå ner 6kg under de här dagarna. Eller ska jag slå på stort och satsa på 10kg ner? Kan det funka? Kanske lite tajt med 10kg på 100 dagar? Det blir ju ett kilo var tionde dag. Tja, kanske inte heeelt orimligt ändå, men det gäller att kämpa stenhårt då!

Det blir strikt lchf med en rätt hög andel protein, powerwalks och inga snedsteg!

En del av min utmaning blir även att dricka tillräckligt med vatten varje dag, det är jag nämligen urdålig på.. Så, nu ska jag skaffa mig en 1,5liters flaska som jag kan fylla med vatten varje morgon och på kvällen ska den vara tom! *nickar*

Sedan, om jag börjar få orken tillbaka så skulle jag väldigt gärna börja med bodycombat igen! Jag älskar att sparkas och boxas! Fördelen med bodycombat är ju att man inte behöver slå mot någonting, utan bara i luften :)

Och bodypump.. *längtar* Men det får bli när mina handleder låter mig *morrar* Läkaren sa att det antagligen är karpaltunnelsyndrom som har blivit värre när jag gick upp i vikt för några månader sedan och att det borde bli bättre igen när jag gått ner lite. Men det har jag ju nu och ingen förbättring ännu *arg*

Åh, jag kom på en sak till! Jag måste dra ner på kaffet! Det kan bara inte vara bra att dricka en liter kaffe om dagen.. Så från och med måndag blir det bara en kopp brygggkaffe på morgonen (istället för tre stora muggar), bara en espresso på eftermiddagen (istället för två muggar bryggkaffe) och kanske en koffeinfri espresso på kvällen ibland.

Sammanfattning 100dagar:
Strikt lchf, fler powerwalks, mer vatten, mindre kaffe. Och inga snedsteg.
Om kroppen tillåter ska jag även börja med bodycombat och bodypump igen :)

2 kommentarer:

  1. Hmmm, det låter som en bra idé!
    Jag tror att jag gör dig sällskap :-) Vi får peppa varandra.
    Jag kanske behöver påminnas ;-D

    Tråkigt med dina handleder :-( Hoppas att de snart blir bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hejar på dig och de 100 dagarna!
    Vad innebär det du skrev med dina handleder? Jag vet hur det kan vara med smärta och att inte kunna träna...hoppas att det blir bättre!

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...