onsdag 23 november 2011

Mina bekännelser

Jo.. såatteh..

Igår skrev jag ju att jag hoppar av den där nyttighetsutmaningen. Inte för att jag inte trodde att jag skulle klara det utan för att jag faktiskt vill vika av från nyttigheter nu när julen närmar sig. Ja, ni vet, glögg, lussebulle, pepparkakor, tomtegröt.. det är liksom smakerna som hör till jul för mig och jag vill ju ha julen med allting som hör till..

Well. Till själva bekännelsen dårå.. *tar sats*

Igår brakade det loss. När alla utmaningstankar var ute ur hjärnan och jag kände att jag allt skulle "unna mig" lite av onyttigheterna så släppte alla hämningar.. Jag åt två halvor av två olika kakor på blågula varuhuset på förmiddagen. Sedan åt jag en stor pepparkaka när jag kom hem. (Fast jag åt bra lunch hemma efteråt: lammgryta med mumsiga rotsaker.) Sedan åt jag pizza på kvällen. (Ja! Med botten och allt!) Och idag har jag ätit av de där ballerinakakorna som legat i skåpet i två månader. Jag åt 6 stycken på raken och märkte inte ens att jag ätit så många förrän de var slut, och blev faktiskt lite illamående efteråt. *skyller mig själv* Sedan värmde jag på pizza som var kvar från igår. Men idag var den inte lika god, så det blev en proteinshake och en halv avokado istället *klappar mig själv på axeln* När jag var och hämtade barnen gick vi in på närköpet och köpte pepparkaksdeg, men även sånt där halvsjaskigt skogaholms extrafina vörtlimpa (fast så himla extrafint vet jag inte om den smakade..) och jag åt tre såna skivor medan barnen åt nygräddade pepparkakor. Och jag tänker äta ett par skivor till ikväll. Sådeså.


Men imorgon är det upp på vagnen igen!

För jag vet ju att jag mår bättre så. Med riktig mat.
Jag vet ju att det är godare, mer mättande och mycket mycket bättre.

(Fast jag har INTE druckit nåt kaffe på heeela dagen i alla fall! *hejja mig*)

3 kommentarer:

  1. Hahaha, jag hade en liknande dipp! Jag beslutade mig för att hoppa av alla utmaningar till efter jul. Jag pallar inte. Hela året har jag utmanat och kämpat. I två dagar har jag nu ätit godis och choklad och annat....whatever liksom. Nu är jag tillbaka on track igen! Not bad!

    SvaraRadera
  2. Ah, det låter inte så farligt tycker jag : ) Och superbra är ju då du äter annan, nyttigare mat också, då blandas det ut så fint så ;) Kram Elbe

    SvaraRadera
  3. Trillingnöten: Skönt att jag inte är ensam om att trilla dit! ;D Bra gjort att hoppa upp på banan igen efter godisdippen!

    Elbe: Nej, det är kanske inte så farligt om man jämför med vad som _kunde_ ha hänt, hihi. Men, i mina ögon så var det ett rejält avstamp från planen ändå..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...