onsdag 23 november 2011

Toppenhår!


Nu har jag tvättat håret på nytt sätt! Det enklaste och lättaste sättet hittills. Jag har bara inte vågat testa förrän nu, hehe.

1-3 teskedar bikarbonat blandas ut i lite vatten, massera in försiktigt i hårbotten, låt verka en liten stund, skölj väl, väldigt väl.

1 deciliter äppelcidervinäger och 9 deciliter vatten i en kanna, häll allt över håret, skölj inte ur efteråt! 

Färdigt!

Lättkammat, doftlöst, rent och underbart luftigt utan att vara frissigt! Perfekt!
Grädden på blomkålsmoset är att allt kli av min torra hårbotten håller sig borta i flera dagar efter en sån här tvätt! Weehee!

Tänk att jag inte vågat förrän nu.. *skakar på huvudet* Men så är det ibland med mig. Jag läser nåt, fnissar lite inombords, läser igen, funderar länge, googlar, läser, funderar, vågar. Med olika resultat. Den här gången blev det bra :D



(fina bilden på baking soda-lådan är från becomingcrunchy.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...