fredag 18 november 2011

Beroende?



Jag slogs av en tanke.

Kanske är det kaffet som ställer till det? Som gör mig sådär toktrött? Kanske har jag sakta byggt upp en ond cirkel med kaffedrickandet och att det har gjort att jag gör mer än jag orkar och att jag sitter uppe längre än jag borde och att jag helt enkelt har blivit..  beroende? *ryser*

Och nu, när jag i några dagar inte druckit lika mycket kaffe (läs: inte en kanna till frukost och en till eftermiddagsfika) fattar kroppen kanske hur trött den egentligen är?

Jag har ett tag hällt i mig kaffe, som om det vore en livlina, mitt sätt att hålla humöret uppe, väcka mig ur eftermiddagsslumren, en hjälp att orka ta tag i middagen?

Jag har hällt i mig kaffe även om det egentligen inte varit sådär gott som det kan vara ibland. Har ni sett den där reklamen för mintnikotintabletterna? Där de frågar "har du också bara tre bra cigaretter om dagen?". Precis så är det! Fast med kaffe då.

Så, ja.. jag måste sluta.

Eller i alla fall bara dricka den där bra koppen. Den där goda. Som man liksom småslurpar på så länge man kan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...