torsdag 24 november 2011

Upp igen!

Efter två dagars vilsenhet i brödburken (och kakburken) så är jag nu på rätt väg igen!

I förmiddags blev det en Big Ass tonfisksallad till frunch. Lite runtåkande med bussar och väntande vid hållplatser i stan ledde till inhandlande av en påse rostade&saltade mumsiga Risentamandlar som just knaprades upp.




På spisen står en stor gryta och puttrar. Inuti den ligger en älgstek tillagad enligt Morberg. Vi testade hans Slottsstek för nån vecka sen (eller två?) och var så nöjda med resultatet att vi kör på hans recept även med älgen :) Egentligen är jag inte så förtjust i honom. Han påminner mig om en av lägerledarna jag hade på ett dansläger för många år sedan. Ledaren var säkert trevlig och snäll och sånt, men i mina unga ögon var han ganska fjantig ;) Och så den där sången.. *minns*




Kaffet då?
Jo. Hela dagen idag tills nyss har jag varit kaffefri! Jag tog en mugg kaffe nu framåt 17 för att det kändes så mysigt och jag kände att jag behövde en liten pick-me-up. Fast istället för att sätta igång 7 koppar i bryggaren, som jag brukat göra två gånger per dygn tidigare, så satte jag bara igång 4 koppar och drack bara upp hälften. Så det är framsteg! Jessjess!










(bilder från recept.nu och javigurumi.blogspot.com)



5 kommentarer:

  1. Har jag missat något, eller vad är anledningen till att du inte ska dricka kaffe? :)

    Sv: Ja, ljusparty är som "plastparty" :) Varumärket heter Partylite. Både miljövänliga och barnvänliga ljus, hehe. Det jag gillar med dessa ljus är att de inte luktar JÄTTEskarpt, vilket gör att även de som brukar vara känsliga för sådana dofter även klarar av dessa. Det andra som är bra med dessa ljus är att ljusmassan inte blir så varm, vilket kan vara bra om man har barn eller djur eftersom man inte bränner sig. Man kan liksom ta i ljusmassas när den är flytande. Sedan så är ljusmassan ätbar, kanske inte så god men det är inte farligt att få i sig:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Får du inte ont i huvudet utan kaffe?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sandra: Jag dricker för mycket kaffe helt enkelt. Alldeles alldeles för mycket. Så nu är det stopp på det :)

    Veggie For Life!: Haha, jo. Första dagen var hemsk! Verkligen. (Skrev ett inlägg om det då) Men nu, dag fyra märks den inte av. Tvärtom känner jag mig piggare och mindre lättirriterad faktiskt :)

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Skönt att du lyckas trappa ner, det är inte alls illa pinkat! HEJJA DIG! Å ja: stroganoffen va supergo ;)

    SvaraRadera
  5. ZtorZillen: Ja, det är skönt att nedtrappningen funkar! Inte helt smärtfritt, men inte alltför jobbigt heller ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...