fredag 4 november 2011

Badrumsskåpsinventering

Jag har för mycket prylar runt mig. Alltid. Jag försöker plocka undan och rensa bort, men det dyker strax upp nya saker som tar upp den där nystädade platsen.

För ett par veckor sedan köpte vi ett nytt badrumsskåp. Ett mindre än det vi hade innan. Jag var orolig för hur det skulle gå med förvaring för alla mina hundraelva badrumsskåpsgrejjer. Men, helt oväntat, så var det lättare än jag trodde! 

Eftersom jag använder mig av enbart ett oparfymerat tvättbalsam och en oparfymerad duschtvål (bäst med oparfymerat då det är "nyttigare" och för att man inte tröttnar på doften i flaskan när det fortfarande finns halva innehållet kvar, hehe) så är det bara två förpackningar på badkarskanten. Inte massa extra flaskor som står i något skåp :)

När det gäller den dagliga ansiktsbehandlingen så använder jag mig av 2 små 100ml-flaskor olja (ricinolja och jojobaolja) och en tub aloe gel. Och förstås den lilla flaskan med TeaTreeOlja. Dessa står i en liten burk utan lock och tar knappt upp någon plats alls. 

Min sminkväska består av minsta möjliga den med: en concealer, en foundation, en burk med warmth, ett rouge, en mascara och en duoögonskugga. Läppglans har jag i handväskan men använder det nästan aldrig.. 

En tandkräm och en flaska fluor finns självklart i skåpet med.

Detta var ju inga som helst problem att få plats med, ens i ett väldigt litet badrumsskåp!
Jag önskar att det vore så lite prylar i resten av hemmet med.. Men det är ett helt annat kapitel.. ;)


Vad har ni i era badrumsskåp?

3 kommentarer:

  1. Det borde nog alla göra någon gång i bland. Jag försöker få ordning i min tvättstuga. Det är där jag samlar på mig onödiga saker.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller så mycket saker jämfört med förr. Oljor till ansikte, kropp och händer är toppen!

    Sv: Tack så jättemycket för fin och peppande kommentar! Det värmde! Det är riktigt härligt när kilona börjar försvinna...och jag börjar bli stolt över mig själv!

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Majja: Ja, jag kan tänka mig att tvättstugan är en sån plats man samlar på sig allt det där som man ska göra nåt åt senare.. ;)

    Sandra: Jag håller med dig! Oljor är underskattat! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...