söndag 5 juni 2011

31

Idag visade vågen på +1,1 sedan i torsdags. Ajajaj. Jag undrar om det möjligvis kan bero på torsdagens pizza&russin och gårdagens banan? Båda dessa dagar har kolhydratsmängden landat på strax över 30gram..

Frukost idag: 2 flatbröd med smör&ost&gurka. Svart kaffe.

Mellanmål: Mer kaffe.

Lunch: Perellishake och vitaminer, massa vatten (för att kompensera morgonens kaffe..)

Mellanmål: lchfpannkakor

Middag: Bacon&ägg :)

Kvällssnacks: ischoklad, fast jag råkade ta i lite mer smör än vanligt. Tips: gör inte det ;)


Skriver upp pannkaksreceptet här med, för att jag lätt ska hitta det. Originalet finns på Krokus Mat & Vin.

Pannkakor
2 ägg
2 dL grädde (jag tog 1½dL grädde och resten vatten)
1 matsked husk

Vispa allt. Låt svälla fem minuter. Stek.

Det var svårt att få dem perfekta. Första blev frasig och god, men höll inte ihop vid vändning = ful.. Andra gjorde jag på svagare värme och lite längre tid, men den fick då inte lika mycket färg = inte lika god som första. Tredje blev nåt mellanting. Mycket färg men lite geggig inuti. Fjärde blev bra :) Jag åt dem alla med kanel och bregott :) Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...