måndag 27 juni 2011

53

Idag är en sån dag. Igen. Blä.

Den började med alldeles för många smörgåsar till frukost och alldeles fel pålägg och alldeles för mycket kaffe.

Idag vill jag bara skita i allt. Jag orkar inte bry mig om att magen putar ut som om jag vore halvvägs i en graviditet. (Nej, jag överdriver inte! Lägg till att jag brukar få en betydligt större mage än många andra, så jo, jag ser rätt rund ut..)

Jag känner mig tung och trött i kroppen. Varken orkar eller känner för att röra på mig. Helst vill jag bara krypa upp i soffan, under en varm filt, och se på film och inte göra nåt vettigt på länge. Hela veckan ungefär.

Men strax vaknar lillkillen och ska ha mat, lunch ska lagas till de andra barnen (och till mig), köket ska städas upp (igen) och sedan ska barnen underhållas på ett eller annat vis (helst utomhus, enligt såna som tror att de vet vad som är bäst för barnen).
Sedan ska tvätten hängas upp, mellanmål fixas, köket röjas, barnen underhållas, middagen lagas och ätas, köket röjas, barnas rum röjas inför läggdags, tandborstning på löpande band, godnattpussar på alla tre (ja, det är förstås inte så jobbigt, hihi) och sen, efter det, kan jag krypa upp i soffan en liten stund och hoppas att jag hinner se en hel film innan ögonen går i kors..

Äsch. Blä.



(Jag funderar på att köpa mig en stegräknare för att öka på motivationen lite extra, men det finns ju så många att välja på, jag som är en sån som alltid vill ha det senaste och bästaste och roligaste, vilken ska jag välja? Helst så billig som möjligt, hehe..)


********Uppdatering vid 16tiden*********

Haha, inte så konstigt om jag känner mig trött&tung idag. Har ju 39graders feber! Doh.
Tog tabletter, en proteinshake och hoppade på bussen till stranden.
Barnen fick plaska och bygga sandslott och jag vilade i skuggan. Heeelt okej :D

Strax är det dags att steka på lite köttfärssås. Ikväll är det lättlagat som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...