torsdag 1 september 2011

Kaseinpulverinhandling

Jag tog en långpromenad idag. Promenerade till stan (hemska backar periodvis) och det tog ungefär en timma att komma till min första anhalt: MMSports. Jag hade, innan min avfärd hemifrån, läst på och fått reda på att det finns två chokladpulver där (ett av dem ska vara väldigt mumsigt enligt Räkan) som man kan vispa ihop till pudding. Lät huuur bra som helst! Tänk om det skulle kunna vara så gott att jag väljer att äta det på kvällen istället för nåt annat inte-bra! :)

Jag pratade lite med en av killarna därinne och fick reda på att mintchokladen jag var ute efter i första hand bara fanns i 2kilosburk och jag insåg snabbt att den kan jag inte släpa på genom stan, den var alldeles för otymplig. Och skulle inte få plats under vagnen. "Men choklad-och-mandel är godast av de två egentligen" säger killen. Jag kände mig lite tveksam. Jag har läst att den inte är supergod. Men han övertygade mig om att den "smakar preciiis som chokladpudding" och "det är min favorit". Och det var just de orden jag ville höra!

Så.. Jag köpte en sån. Ett enkilospaket. Fick plats under vagnen utan problem, bara attt knöla ihop ;) Tillräckligt bra att jag även köpte en vaniljvariant med :) Killen sa att det var det godaste vaniljpulvret. Okeeej :)

Hemma, efter en lång vilstund efter min milslånga promenad, provade jag chokladvispningen. Pulvret luktade gott! Vilket lät mig känna ett "åh, det kan nog bli jättegott dethär!".

Så fel.

Det var inte gott. Alls. Urk. Fick tvinga i mig ett par skedar till, för man vänjer sig kanske? Nu sitter jag med en skål framför mig, lade till lite vispad grädde för att det skulle mildra smaken lite, men nä.. jag är såå besviken.. Kan man lämna tillbaka den om man inte tyckte om det? Jag kommer ju inte äta upp de andra tjugonio portionerna..

Alltså den där stackars killen kan inte ha ätit riktig (god) chokladpudding på flera år..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...