fredag 15 februari 2013

Stolt nu igen

Alltså, jag är så stolt över mig själv så det är inte sant. För en sån enkel sak som att jag gick upp tidigare imorse för att hinna styrketräna idag före jobbet! Det trodde jag aldrig skulle hända, haha..

Anywhoo, jo, det gick rätt bra på gymmet :) Jag kunde lägga på lite till idag! Men shit vad svårt jag har för att få till skivstångsrodden. Jag har testat med en "kvast" hemma och då går det bra. Men så fort den väger mer än ett brev så gör jag nåt fel och det känns knas. Med min onda axel/rygg har jag av sjukgymnast hört att det är viktigt att jag tränar just den där sista biten upp och det är så himlans tungt även med enbart stång så jag blir så arg! För jag vill ju, ska ju, göra rätt! Nåväl, övning ger väl färdighet, och, ja, jag ladepå lite extra vikt på stången vid roddgrejjen för att testa och det blev samma resultat, jag klarade ganska så precis lika mycket, så jag vet inte om det beror på vikten eller min dumrygg eller, tja.. jäjä.
Bänkpressen kändes som om jag gjorde precis rätt i alla fall! *ler stort och stolt*



När jag kom hem åt jag köttfärs&sötpotatisröra med stekt ägg och hade en mysmorgon med barnen, för det var inte före mitt jobb jag tränade idag utan före makens ;) Om ett par timmar är det ut på stan och fira veckans födelsedagsbarn med, så nu är det absolut dags att röja i köket så att inte Älskling får krupp när han kommer hem, hihihi.

Ha en skön fredagskväll!







6 kommentarer:

  1. Härligt att kunna genomföra det man planerat! Duktigt av dig!
    Maten låter smarrig!
    Ha en roligt födelsedagsfirande!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt när man gör det man tänkt! :D Tack!
      Kram

      Radera
  2. Skönt med morgonträning och en härlig känsla att man är nöjd!! Hoppas du fick en fin fredagskväll ..
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var superskönt att komma iväg på morgonen! Eller i alla fall när jag väl var på väg, haha. Japp, fredagskvällen var urmysig! Tack :)

      Radera
  3. Härligt med träning! Jag läste om din plan tidigare och den lät ju väldigt bra. Den där sprinten tycker jag är särskilt svår att få till även fast det bara är 10 minuter. Måste bättra mig!
    Och åh vad jag känner igen mig i skivstångsrodden och jag har inte ens någon skada att "skylla på"! Jättesvårt är det tycker jag. Jag skulle behöva någon som kan kolla och se om jag gör rätt tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, sprintsen är svåra att få till, särskilt nu när det är så kallt och halt ute.. Hm. Jag har ännu inte gjort en enda omgång fastän det har gått tio dagar.. vi får väl se hur det går det här, haha.

      Och vad skönt att höra att det är fler som har trubbel med rodden, känns så fånigt när jag inte får till det men om fler har trubbel så är det kanske inte så lätt som det ser ut? ;) Visst vore det bra att ha nån som kollar och säger till om man gör nåt knasigt. Och, ja, visst vore det smidigt om jag kunde skylla på skadan, men det kan jag ju inte egentligen, skadan gör nog bara att jag veeerkligen måste träna antar jag, så det är liksom mer en rejäl morot än nåt att skylla på. Däremot är jag väääldigt svag just där jag har ont.. ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...