söndag 17 februari 2013

Rawfood, bio och mysmorgon

Igår var vi ute på tumanhand, Älskling och jag. Vi hade till vår lycka fått barnvakt för kvällen och passade på att testa den där rawfoodbaren (tack, min underbaring, för att du följde med mig, puss!)  där vi satt på kuddar på golvet i skofri zon och åt äpplekaka med vaniljsås (mums!), drack te (älskling valde chai!), cappucino med mandelmjölk (urgott!) och ett glas kombucha (mm, vill ha mer!) innan vi gick på bio och såg nån konstig film. Efteråt gick vi hand i hand och pussades på bussen hem.

(bild lånad från rawfoodbaren på facebook)


Igår var det vilodag och jag planerade in att komma iväg till gymmet på morgonen idag. Men det visade sig att barnen valde att sova länge och väckte mig inte så tidigt som jag hade tänkt, haha, så det blev inte av att komma iväg där på morgonkvisten. Det var mysigare att brygga kaffe och mysmorgna sig med familjen och svärisarna som stannat över natten (tack, fina ni, för barnvakteriet!). Just nu är dottern och pappan på badhuset och har det härligt medan jag och pojkarna tar det lite lugnt här hemma (fast jag funderar på att möblera om, och det är ju inte särskilt lugnt, haha). Kanske möblerar jag om, kanske inte. Kanske kommer jag iväg och tränar senare ikväll, kanske inte. Kanske bakar jag egen choklad, kanske inte. Kanske äter vi lövbiff och sötpotatis, kanske inte. Kanske kramas jag massor med familjen, kanske int.. eh, jo, såklart att jag gör! :D

Fokus: Insida? Ja? ;D




6 kommentarer:

  1. Den äppelkakan såg god ut!! Är så spännande med rawfood, vill testa så mycket recept men hinner aldrig!!! Har du lagat mycket rawfood??
    Kom gärna med recepttips isf.
    Gjorde pizza (ej raw men paleo) igår och gjorde en rawost med basilika till. Jättegod ..
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vill liksom testa allt, med en gång! Nej, jag har inte lagat så mycket, eller, tja, jo, fast jag visste inte att det jag gjorde (kalla sallader och sånt) gick under namnet rawfood, hihi.

      Radera
  2. Härligt att tillbringa tiden bara två, utan barn! Det ska vi göra nästa helg! :)
    Gott med sådan äppelkaka! Har länge sneglat å rawfood...det finns några recept som faller mig i smaken! :)
    Ha en fortsatt fin söndag! Och fortsätt att kramas! :)
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättehärligt!
      Hoppas att ni får en härlig helg ni med! :D
      Kram

      Radera
  3. Rawfoodbar lät ju superkul, måste kolla om det finns något sådant i stockholm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite speciellt :) Kändes som om jag kommit helt rätt! Så mycket lättare att hitta nåt att äta där än på många andra ställen! *ler*

      Klart att det måste finnas nåt i Stockholm? :D

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...