måndag 10 september 2012

Smör in the making



Jag fick låna en matberedare och nu äntligen kunde jag göra en ny sats av hemmagjort mandelsmör! *jejj*

17 minuter senare blev en snorig pojke lycklig när han fick äta det sista direkt ur skålen, hihi.


Så, nu söker jag varianter på mandelsmör/nötsmör-recept och fina kombosar! Jag ska testa med kokos i nästa gång tror jag, låter spännande. Mina favoriter hittills är vanligt ordentligt saltat mandelsmör och såklart JavaAlmondButter som jag gjorde på bortaplan och njutningsåt i somras. Sistnämnda är verkligen uuurgod! *tipsar*


Vilken smakkombo har ert favoritsmör?
Ja, förutom smörsmör då, som också är väldigt gott ;)



8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! :) Ja, han är härlig (för jag antar att du syftar på snorkillen? hm, eller?).

      Radera
    2. Visst syftar jag på snorkillen :)
      Har en feberkille hemma idag som tillfrisknar i rasande fart med hjälp av chokladbollar.

      Radera
    3. Oh, jag hoppas att bollarna funkar och han kryar på sig snabbt, hihi!

      Radera
  2. Jordnötssmör + Jordnötter + 86% choklad. Mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ska testa det med cashews! (Mitt smakar-nästan-som-jordnötssmör-nötsmör.)

      Radera
  3. Testa med Raw Cacao Nibs i. Supermycket med antioxidanter och man blir riktigt pigg av all energi. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh! Ja, jag måste verkligen skaffa såna där Raw Cacao Nibs snart! Läser att de kan stoppas in i massa olika recept. Hur smakar de? Smakar de som kakao?
      Tack för förslaget!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...