tisdag 4 september 2012

Fantastiska lunchlådor

Ibland blir jag lite frustrerad. Som till exempel när jag får reda på vad sonen ätit till lunch i skolan: tomatsoppa med makaroner i och smörgås till det. Till lunch. Det är väl inte en vettig lunch till en växande skolkille? Tomatsoppa kanske kan funka som ett mellanmål eller förrätt eller liknande. Men en fullgod måltid? I think not. Och makaroner/smörgås är inte mat. Tycker jag. Alls.

Nä, istället (när jag inte är urtrött, sliten och har ont om tid, haha) så önskar jag att man kunde välja att skicka med lunchlåda till skolbarnen istället. Och förskolebarnen.

Primalkitchen gör lunchlådor och skickar med till förskolan. Men fotar dem först och lägger upp dem i bloggen. Bilden är lånad från paleoparents. Titta bara, vilka fantastiska lunchlådor! *drömmer*


Helt klart inspiration till jobblunchlådor med, förstås! *hint-hint*





2 kommentarer:

  1. Jag tycker så synd om barnen som måste gå hungriga om dagarna. Hur svårt kan det vara för barnomsorgen att ge dem riktig mat?!

    SvaraRadera
  2. Usch ja. Jag vill inte tänka på vad mina barn lever på vissa dagar. Vi gör vårt bästa med att försöka få in bra saker till frukost och middag men det är inte så väldigt lätt att få dem att äta det heller när de är vana annat till skollunch och mellis. Ulrika på råsmart skrev ett inlägg just om skolluncher för ett tag sen. Kolla här: http://rasmart.se/valfrihet-i-skolan-overallt-utom-i-matsalen/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...