måndag 3 september 2012

TV dinner

Älskling jobbar seeent ikväll och minikillen ville inte somna i rimlig tid, så det blev en snabb ihopkokmiddag framför teven för mig. (Nej, jag brukar faktiskt inte alltid äta middag med barnen.. *gömmer mig* Det där med rediga familjemiddagar varenda vardagskväll är inte riktigt vår grejj.. ännu..)



Nåväl. Till middag ikväll (för mig dårå) blev det köttfärsröra (köttfärs, gul lök, tomatpuré, mumsiga fintomater) toppad med tacosås och en halv megaavokado (jag har nog aldrig sett så stora avokadosar som de vi fick i torsdags med veckans grönsaksleverans, shit, vad stora de är!). Åså en grönsallad med rivna morötter. Vad som inte framgår av bilden är hur stor portionen var. I vårt hem har vi vanliga små assietter och superstora pastatallrikar och lika superstora vanliga mattallrikar. På bilden är det en sån däringa pastatallrik. (Det är dem jag oftast äter i.) Massor med mat alltså! Konstigt att jag känner att jag måste framhäva mängden *skrattar*, men jaja, nu vet ni ;) Gott var det. Och det blev lite över i pannan till frukosten imorgon. Jejj! Till middagssällskap hade jag ett par avsnitt av DesperateHousewives. Skön kväll. Och nu är det sovdags. Inte en chans att jag orkar sitta uppe och vänta på att Älskling ska komma hem.. *gäspar* Godnatt..


Äter ni familjemiddagar till vardags eller äter ni (som vi) vid lite olika tider beroende på hemkomst?


2 kommentarer:

  1. Jag får väl erkänna att under veckorna blir det inga mysiga familjemiddagar med hela familjen. Vi prioriterar så att den som lämnar barnen på morgonen stannar kvar lite längre på jobbet för att kompensera för de dagar man hämtar dem. Vi väljer alltså bort tid tillsammans hela familjen för att barnen ska få lite kortare dagar på skola/förskola. Barnen är i alla fall så kinkiga när det gäller mat och äter oftast inte precis lika som vi vuxna så det känns som om det är en bra prioritering för oss just nu:-) Och jag är tacksam att vi båda har möjlighet att vara så flexibla med våra arbetstider!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även våra barn är lite kinkiga och vill inte alltid ha samma mat som vi vuxna. Fast man ska inte vara sån, vi är ju rätt kinkiga vi med och vill inte alltid ha samma mat som barnen heller *ler*

      Jag tycker att det låter som att ni har en rätt bra fungerande vardag med hämtning/lämning och flextid. Det är väl lite så vi tänker att vi kommer ha det här med, inom kort.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...