lördag 8 september 2012

Nakenkaka



Har ni testat såna här? Pre-whole30 tyckte jag inte om dem. Köpte några olika för ett par månader sedan, men då jag inte blev så förtjust i dem så har de blivit liggandes i skåpet. Långt in. Men så, idag när lunchen blev knas (sjappamat på helt fel ställe, trots paleotänk i matvalen så funkade det bara inte, blärk vad ogott det var med bacon och hamburgerkött på ett sånt där ställe, och "salladen" var ju nästan pinsam..) och sedan omgiven av ett gäng godisskålar här hemma så ville jag med ha nåt lite sötare än vanligt. Jag rotade runt i skåpet efter nåt. Ja, ni vet, sådär som man gör och hoppashoppas att man ska komma på vad man vill ha. Så hittade jag denhäringa då. Och den var såå goood! Kanske har jag vant mina smaklökar med renare smaker? Ingredienslistan i cashewkakan är kort: 51% cashews, 49% dadlar. Kort och bra. Rätt söt. Ganska mycket söt. God till eftermiddagskaffet.  Och mycket bättre än godisnappar och zooklubbor som verkar finnas i överflöd här just nu.. ;)

I skåpet finns även en kaka med pepparkakssmak. Den håller i ett halvår till, så den blir kanske smakad på närmare jul? :)

2 kommentarer:

  1. låter ju gott! och enkelt att göra själv :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så tänkte jag med. Först. Sedan insåg jag att jag antagligen skulle behöva göra en rätt stor sats för att det ska riktigt kunna knådas och mixas i maskinen, och om jag har för mycket av det goda hemma, då äter jag för mycket (för det får ju inte hinna bli gammalt?). Haha. Nej, så det här med portionsförpackningar (med lång hållbarhet) i skåpet är nog bättre för mig *ler*

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...