söndag 24 februari 2013

Näe, nu igen?

Jorå, jag måste dra ner på kaffet igen. Attans skit att det gått så långt igen! Jag fattar inte hur det kan bli såhär när jag ju vet att det inte funkar. Haha.


En sån här fin mugg har jag! 
(bilden hittade jag på pinterest.com)

Imorse satte jag på en kanna kaffe. Vanligtvis brukar vi sätta på kanske upp till 6an på bryggaren. Idag gjorde jag en full kanna, dvs upp till 10an, och det tog slut. Och Älskling var inte den som drack mest *harkel*

I eftermiddags satte jag på kaffe igen. Den här gången bara upp till 6an, för jag kände att det ju inte var så bra att dricka så mycket kaffe på eftermiddagen. Både för att jag ju fått i mig så mycket på förmiddagen och för att jag ju vill kunna gå och lägga mig och somna i rimlig tid ikväll. Älskling drack en mugg. Jag drack resten. Ja, utom en liten skvätt som var kvar i min mugg när han fixade disken och påpekade att det nog räcker med kaffe för mig nu. Hm.

Jäjä. Lika bra att ta tjuren vid hornen imorgon och helt enkelt bara inte dricka nåt kaffe alls i några dagar/veckor och få loss allt koffein från adenosinreceptorerna så snabbt det bara går. Huvudvärk och trötthet, here I come! Gaah!


Hur mycket kaffe dricker ni på en vanlig dag? 
Skiljer det mellan vardagar och helg?


6 kommentarer:

  1. Ja, det kroppen gör fel får knoppen lida för.

    Hoppas du klarar av morgondagen :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sen jag börjar göra "äggkaffe" har det blivit mer kaffe. Vill gärna starta morgonen med "rent" kaffe först, få gång magen & huvudet - sen tar jag en stor mugg med äggkaffe som en liten förfrukost!
    Men kanske blir 4 kokppstorlekar så det är väl ok.
    Det är sällan jag tar mer under dagen, kanske en liten kopp på jobbet på em.
    Dricker jag för mycket blir hjärnan hyperaktiv .. kan aldrig dricka på kvällen, då får det bli te.
    :)

    SvaraRadera
  3. Vad händer när du dricker så mycket då? Jag dricker ca 1 kopp per dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1 kopp per dag låter rätt lagom i mina öron :)

      Det händer väl inget sådär särskilt när jag dricker så mycket, men jag tycker att det känns väldigt onödigt och lite äckligt när jag tänker på att jag verkligen häääller i mig och fyller magen med det där svarta som egentligen inte ens är så gott ;) Fast iofs, jo, lite stress- och ångestkänslor förstärks av kaffet och det vill jag ju gärna undvika med..

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...