söndag 10 februari 2013

Mitt Bästa Jag

Nu när våren närmar sig känner jag att det är viktigt att hitta någonting att fokusera på. Någonting som jag kan se fram emot. Någonting som motiverar mig. Någonting som kan mota bort en eventuell vårdepp i dörren innan den fått fäste. 

Sååå..

Idag snurrar det i huvudet. På ett bra sätt. Kanske ska jag lägga upp vårmånaderna i olika fokuseringsområden? Styrka, kondition, insida, utsida? Och kanske bonusfokus hemma? 

Projekt 100vårdagar skulle kunna sammanfattas så här:

Fokus: Styrka
Styrketräning 2-4 gånger i veckan (kanske 30-40min/gång)

Fokus: Kondition
Sprints en gång i veckan (10min)
Längre sträcka nån gång i veckan (30-60min)

Fokus: Insida
Läsa skönlitteratur
Kramas mera
Fler skärmfria kvällar
D-vitamin och omega3
20 minuters njutningspromenad varje dag (nästan i alla fall)
Lyssna mer på musik
Leka mer

Fokus: Utsida
OCM
Balsammetoden
Andra frisyrer än "mamma-tofsen"
Mindre smink, räcker med mascara och läppglans, jue
Trivsamma, gladare, mer smickrande kläder (istället för slappa mjukisar, osmickrande jeans och tråkiga linnen)

Bonusfokus: Hemmet
Homeblessings två gånger i veckan (30min)
En tvätt om dagen (annars blir det lätt berg här.. pust)
Städat kök varje kväll (härligt att vakna till nystädat kök!)
Mer färg på textilier (har gärna vittvittvitt annars, men känner att färg kanske piggar upp mig på våren)
Mindre tjafs om vem som ska göra vad
Kramas mera
Sitta ner varje dag och prata med barnen ordentligt


Hemmafokuset är nog inte samma må-bra-tema, men det är väldigt viktigt för mig. För om det är rörigt omkring mig, om vi tjafsar om onödiga saker (disk/städ och trams), inte kramas varje dag och jag inte lyssnar och pratar med barnen på riktigt, så känner jag att jag virvlar neråt och det är ju precis det jag ska undvika i vår ;)

"Fokus: Kost" hade kunnat stå med, men då jag känner att jag redan kan det där så är det nog ingen vits att ha det som ett fokusområde. Det är bara att fortsätta som vanligt med whole30tankar och paleo och att allt jag äter ska göra nytta. Hakuna Matata :D


Vad tror ni om mitt upplägg? Har jag missat nåt? 
Är det någon mer som vill vara med på projekt 100vårdagar?



3 kommentarer:

  1. Mycket bra upplägg! :)
    Så bra skrivet! Bra sammanfattat! :)
    Och du kommer att fixa det galant!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja, jag hoppas att det kommer att funka som jag vill :) Och tack för att du tror på mig! *ler*

      Kram

      Radera
  2. Bra ideer! Jag har nästan precis likadana delmål. Men vad är Homeblessings?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...