måndag 11 februari 2013

Att inspirera andra

Jag fick ett telefonsamtal idag. Det var en underbar kvinna som har ätit enligt whole30 under januari och som nu mår mycket bättre än tidigare och detta på grund av att hon blivit inspirerad av mig! *glad*

Det är såå kul att få känna att det jag gör kan få någon annan att må bättre! Det liksom sprider sig ett stort leende i ansiktet på mig när jag får höra historier om glada kroppar, lugna magar och piggare huvuden! :D

En medelålders man i min närhet har slutat slumra till på eftermiddagarna.

En ung kvinna har blivit gladare och piggare och orkar nu hålla flera projekt igång samtidigt (bland annat plugga 75%, vara hemma med 2-3 barn och ändå hinna träna och har nu på en dryg månad gått från 0 till 3 chins/pullups i sträck! *stolt över henne*)

En kvinna i medelåldern som fajtats mot en dum kropp länge har äntligen börjat få kroppen att förstå att hon faktiskt vill den väl och har fått en bättre "snällare" mage, blivit piggare och gladare och förlorat maassa centimetrar i omkrets.

En man i 30årsåldern har blivit av med flera kilon (och han hade ingen tydlig övervikt att tala om egentligen) och har i kombo med styrketräning blivit mycket starkare och antagligen betydligt piggare med ;)

Såå himlans häftigt att detta är efter att lilla jag har visat att det går. Att lilla jag har visat människor i min närhet att riktig, naturlig mat kan göra en sån skillnad! Tack herr Sisson och whole9 för att ni visade mig så att jag kunde inspirera andra! *ler*







4 kommentarer:

  1. Säger det igen: du är en stor inspirationskälla! Blir så glad av dina inlägg och att du visar att det inte är omöjligt..nu när jag ska börja äta igen ska jag läsa in mig mer på whole 30!

    SvaraRadera
  2. Det är ju det jag säger (jag med)
    Tack och lov att du fått oss att inse att man ska äta för att leva och inte leva för att äta.

    Sv: Visst är det härligt att man kan må så bra och gå ner i vikt samtidigt.
    Jag är aldrig hungrig och sällan grinig...det här funkar för oss

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en väldig skillnad på inställning till mat man lägger sig till med ;)

      Jag är såå glad att det funkar för er!
      Kram!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...