måndag 18 februari 2013

Nya ingredienser

Idag har varit en bra dag!

Kom iväg och tränade innan frukosten (chiagröt med kanel&vanilj och banan&jordgubbar och massa kokosflingor, och två kokta ägg på det) och det kändes så skönt att ha träningen avklarad så tidigt på dagen och det var ännu kuligare att jag var alldeles ensam på gymmet och kunde filitrixa utan publik. Och ytterligare kuligare var att jag kunde lägga på ännu lite mer vikter den här gången! *jejj!* 

Nu är det strax sovdags och jag intog just en liten fruktsallad (en jordgubbe, en kvarts banan, kokosflingor, några torkade mullbär ,korinter och lite mandelmjölk, jag lovar det smakade som godis!). Jag har tänkt mycket på det här med rawfood och jag tycker att det är ett utmärkt komplement till den paleokost jag äter normalt. Jag ska försöka klämma in massa nya maträtter och sallader och nya ingredienser (som ex chia) ett tag. Så länge det stämmer överrens med mina övriga kosttankar då ;)


6 kommentarer:

  1. Spännande! Är också nyfiken på mer rawfood! Kollar nu runt på nätet efter olika recept som passar min känsliga mage! ;):)
    Ha en toppen dag!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Vad är chiagröt och hur gör man det?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man lägger två matskedar chifrön i 1,5-2dL valfri vätska (vatten/nötmjölk/rismjölk) och låter det stå över natten (eller i alla fall en kvart). Sen toppar jag med massa godsaker som bär och frön och kokos och kanel och annat.. Mmmm...

      Radera
  3. Visst är det spännande med Raw .. hittar nya recept hela tiden. Tyvärr hittar jag inte tiden när jag ska göra detta .. Men snart så!!
    Soppan nedan ser ju underbar ut!! Recept utskrivet ...
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, precis, när ska man hinna testa allt man vill? Jag brukar testa nåt nytt i alla fall varannan dag, när jag har inspiration :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...