onsdag 22 februari 2012

Mål

Jag läste ett intressant inlägg på en av mina favoritbloggar. Det handlade om att inte ha några mål.
Jag trodde att jag måste ha mål.
De senaste åren har väldigt mycket handlat om olika mål i mitt liv.

Jobba järnet och spara pengar (till ett visst belopp) så att jag kan göra det där jag har tänkt.
Plugga så att utbildningen blir färdig (en specifik utbildning).
Bli gravid. Igen och igen.
Pluppa ut barnet. Barnen. Allihopa.
Börja jobba igen.
Gå ner i vikt (oftast specifik siffra) till just det där eventet (resa, strandsäsong, jobbstart).
Vara utan kaffe i 7 dagar. Eller 1 dag.
Inte äta godis på en månad. Eller på ett halvår.
..
Ja, ni vet, hur man kan vara. Alltid är det nåt specifikt man strävar efter.

Men just nu har jag faktiskt inget mål. Jag njuter av dagarna. Jag lever som jag vill. Med de val jag gjort. Och allting är sådär härligt avslappnat, ostressat och oupptrissat. Allt bara är. 

Varför har jag inte gjort det här tidigare?


Har ni några mål just nu?






3 kommentarer:

  1. sv: Det går väldigt bra tack! Har knappt ändrat något mer än att läsa lite extra på förpackningar, byta ut bröd/pasta och helt enkelt hålla mig till mer naturliga produkter. Jag mår mycket bättre! :D

    SvaraRadera
  2. Det är så livet ska vara.
    Mål är till för alla oss andra som inte har varit riktigt lika duktiga som du varit.
    Skämt åsido...du är duktig och behöver nog inga nya mål just nu. Varför inte ha som mål att leva utan mål ett år och se vad som händer ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Majja: haha, jag tänkte tanken på att ha som mål att leva utan mål, men det är ju liksom kört då från start *skrattar* Nä, jag ska bara slappna av och njuta av här-och-nu istället och göra det jag vill göra utan en specifik anledning ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...