torsdag 16 februari 2012

Ensam hemma (nästan)


Tager-vad-man-haver till middag.

Moturs från klockan fem: tomat, 2 stekta ägg, champinjoner och schalottenlök, kids love cabbage slaw, ett paket bacon. Ja, det var mumsigt! :D

För er som är nyfikna på det där som ligger på klockan 7 till 9 på min konstigt belysta middagsbild så är det ett recept från boken Everyday Paleo. Ingredienserna är rödkål, schalottenlök, mango, gurka, olivolja och balsamvinäger. Jättegott! Häromdagen hade vi det till lax *tipsar*

Här är det just nu lugnt och stilla.
Barnen var tysta i sina sängar före 19 (hejja mig!) och Älskling jobbar supersent, så jag har hela kvällen för mig själv. Hittills har den spenderats framför kylskåpet (letandes efter nån kombo som skulle kunna funka), framför spisen (stekandes maten), framför teven (gammalt friendsavsnitt), sedan en dusch (för att bli av med stekoset) och nu framför datorn (i nya fina morgonrocken och med blött hår).
Nu är det dags att stänga alla fönster och dörrar. Det är ju faktiskt frysgrader och raggsockarna ropar på mig!

2 kommentarer:

  1. Åt av din "kompensationssallad" och det var bland det godaste jag ätit på länge.

    Skönt med lite egentid. Passa på att njuta, sådana stunder är inte allt för vanliga.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra att du tyckte om den! :)

    Jo, det gäller att passa på att njuta, verkligen.
    Kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...