tisdag 7 februari 2012

Kompensationssallad!

Nu har det varit tyst här ett tag igen. Ibland kommer livet emellan ;)

Är det någon mer som är trött på alla vintriga sjukor (förkylningar, hostor, febrar, kräkrar)?
Konstigt nog har jag (som enda personen av fem här) klarat mig smärtfritt de här veckorna!
Jag vill ju tro att det är min paleoinspirerade kost som gör det, hihi, men det är väl att utmana ödet att skriva det? ;)

För att kompensera veckans tystnad kommer här ett recept på kycklingsallad som jag bara älskar! Jag bjöd min lillasyster på det till lunch igår och hon godkände det. Fast hon brukar ju iofs godkänna min mat alltsomoftast, så det säger kanske inte så mycket? Haha, jorå, testa ni. Det är verkligen gott!



Mumsig kycklingsallad (räcker till 2 personer + en lunch/frukost)


500g ugnsstekta kycklingfiléer i lagom salladsbitar
100g finhackad selleri 
1 superfinhackad lök (jag tog en schalottenlök)
150g skivade gröna vindruvor utan kärnor
150g majonnäs (eller ännu mer om du gillar det)
50-75g hackade valnötter (jag tar alltid massamassa, men det räcker nog med 50g egentligen)
1 matsked dijonsenap
1 tesked skånsk senap
Salt och peppar efter behag


Blanda.
Ät allt. Jag menar, kallt. ;)
Gott med tomat till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...