torsdag 8 december 2011

Omotiverad?

Jag vaknade imorse, hyfsat pigg, på bra humör och tankar på att jag ska klättra ur mackträsket och äta en riktig frukost. Jag tog en kopp snabbkaffe framför julkalendern och skickade iväg tre femtedelar av familjen till sina respektive "arbetsplatser". Jag röjde runt, städade, tvättade, gav lillkillen en burkmat och sprang ner och hämtade barnen vid 13. Kom hem, fixade mackor, åt en macka.. Och en till. Och sedan det sista skrapet i nutellaburken.

Om jag tittar tillbaka på dagen så ser jag att det är min dåliga planering som ställer till det. Och min dåliga självdisciplin. Såklart.

Ikväll blir det.. eh.. det vet jag inte ännu. Klockan är bara en dryg timma till kvällsmat och jag har ännu inte bestämt mat.

Shit, vad jag känner mig som en dålig filur idag.
Det här håller ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...