lördag 26 maj 2012

Frukostoroligheter


Sent igår kväll körde vi många mil för att spontant (halvt i alla fall, då jag fortfarande är något småfebrig så hade vi inte tänkt att åka som planerat, men sedan blev det tillbakaändrade planer i alla fall, haha, veliga vi..) besöka svärföräldrarna över helgen.

Jag oroade mig under bilresan. "Men hur blir det med mat? Finns det nåt för mig att äta? För sonen? Undrar om det kanske finns ägg i deras kyl i alla fall? Tur att jag fick med mig kokosoljan (tog med mig för hudens skull egentligen), så kan jag kanske göra smartkaffe till frukost, om de har osaltat smör, men det har de kanske inte? Men lite grönsaker måste de väl ha, så kan jag doppa dem i någon majonnäsdip till frukost, för de måste väl ha riktig majonnäs? Väl?" Ja, ungefär så, och lite till satt jag och oroade mig i bilen.

Nu imorse var det med försiktiga steg jag äntrade köket. Men jag hade ingenting att oroa mig för! Svärmor hade bakat jättegott lchf-bröd, det fanns naturell yogurt och frön, och svärfar stod och stekte ägg och bacon! Halleluja-moment! Hihi. Jag var nog den som åt mest vid frukostbordet imorse! Jiiiiha!

(Sonen ratade allt utom jordgubbsyoghurten..)



9 kommentarer:

  1. Men gud, det låter ju fantastiskt :) Jag ser fram emot en frukost framdukad med bara "min" man någon gång i livet, still waiting....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha :-) Jag med....

      Radera
    2. Jo, jag har underbara svärföräldrar! Bästa semestern är faktiskt att åka ner till dem en helg! *ler* Frukost serverad varje morgon (och nu äntligen, så passar deras rutiner även mig, hihi), ytterligare två färdiglagade måltider varje dag och de leker med (alla!) barnen nästan hela dagarna (busar, pluppar stenar i vattnet, skogspromenerar). Så jag har det verkligen heeelt underbart när jag är där. Och de är såå snälla med! :D Lyllo mig! *ler stort igen*

      Men visst, det där med framdukad frukost, hemma, med bara min man, det väntar jag på här med, haha.

      Radera
  2. Härliga svärföräldrar som fixar så bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de är jättebra (se svar ovan)!
      Lite oväntat var det verkligen, att deras matrutiner skulle passa mig med den här gången. Hoppas bara att det håller i sig ;)
      Kram

      Radera
  3. Vad gulligt! Det ser jättegott ut. Min frukost idag var inte fullt så nyttig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är gulliga! Fast nu var det ju även så att de har hoppat på lchf-tåget, det brukar inte passa mig riktigt så bra annars ;)

      Man kan inte ha nyttig frukost alla dagar, jag hoppas att din var god i alla fall! *ler*

      Radera
  4. Underbara svärföräldrar !! Vet dom att du går på sån kost ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är underbara (se svar ovan)!
      Jag har ju ätit lchf väldigt länge och det vet de ju. Fast jag tror inte de greppat riktigt hur jag äter nu, även om det är rätt lchf-likt. De har själva börjat äta lite lchf och det är ju så mycket lättare för mig att få i mig nyttigheter även på bortaplan då :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...