måndag 14 maj 2012

Nätshopping

Jag har just knappat iväg en beställning på grejjer som börjar ta slut här hemma.
Bland annat nötsmör av alla de slag, dunderpulver till barnen och nya burkar med kokosolja.

Här nere på mitt närköp har de ju inte de där grejjerna. Enda "nöt"-smören de har är Skippy jordnötssmör och Nutella, haha. I framtiden kanske jag skaffar mig en matberedare och fixar nötsmören själv, men just nu är jag lite lat och föredrar färdigförpackat ;)

Vad för saker saknar ni på ert närköp och väljer att skaffa från nätet?



7 kommentarer:

  1. Nötsmör & dunderpulver ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen du vet, nötsmör som exempelvis mandelsmör, hasselnötssmör, valnötssmör, you name it! Och dunderpulver är ett vitaminpulver från helhetshälsa som är lätt att blanda ner i barnas yogurt eller milkshake :)

      Radera
  2. Väldigt nyfiken på det där dunderpulvret...vad är det för något?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aha, visste inte ens att man kunde köpa sånt ?? Är inte vanligt bregott bra ? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, bregott är bra :) Men det är inte riktigt samma användningsområden, även om man kan ha bägge på macka om man vill ;)
      Nötsmör är helt enkelt bara malda/jättefinhackade nötter och en aning olja. Kanske en nypa salt.

      Radera
    2. Vad använder man nötsmöret till mer då ?

      Radera
    3. Vi har det gärna till frukt. Till exempel varma smörstekta äpplen och en klick hasselnötssmör. Eller banan och cashewsmör. Eller äppleklyftor med mandelsmör att doppa dem i.
      Men det funkar även att äta en sked direkt ur burken som snacks!
      En del gillar att äta det med selleri, fast det har jag inte provat själv. Ännu ;)
      och så förstås, så kan man baka med det med! Muffins och sånt. Blir jättegott!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...