torsdag 15 december 2011

När Älskling är på julbord...

...mumsar jag i mig nåt annat!



En god lättlagad middag inmundigas framför en romantisk komedi :)
2 skivor lövbiff, blandad sallat med lika mycket spenat, och massa goda grönsaker.


Idag skulle veckans MonsterMixlåda levererats, men tydligen hade den hamnat (tillsammans med många andra lådor) i Stockholm istället. Så jag fick skrapa ihop av det jag hade hemma.

Kvällens wokgrönsaksskörd består av 
broccoli 
gul morot
vanlig orange morot
rödlök
småtomater
röd paprika
palsternacka/persiljerot 

(Jag hade råkat blanda de sista i påsen i kylen och jag visste inte vilket som var vilket. Det vet jag iofs inte nu heller, ens när maten är uppäten, kanske är det ingen skillnad utan samma sak?).

Alla grönsaker, utom bladen, är ekologiska. Lyx! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...