onsdag 14 december 2011

Lär mig och funderar

Jag känner mig redo för att ta bort allt socker, alla mejeriprodukter och allt vanligt mjöl nu. Verkligen redo. Men jag ska inte gå all-in förrän den 3 januari. Gärna i sällskap av andra bloggare! *nickar uppmuntrande*

I några veckor nu så har jag ätit nån macka eller tre hit och dit. Smakat några rutor vanlig mjölkchoklad. Druckit julmust. Till och med saft.
Och värken i kroppen har blivit värre.
Jag vet inte om det hänger ihop. Men jag känner att det inte är omöjligt att det finns en koppling.

Eftersom jag ofta har trubbel med vårdepressioner (och trötthetsdepressioner) så tänker jag att det kan vara intressant att se om även det går att förebygga och lindra nästkommande period med hjälp av kosten.

För att motivera mig själv att ta tag i allt har jag läst och läst och lyssnat och lyssnat.

Jag kommer snart med ett inlägg om en del av det jag lärt mig! Massa spännande och nyttig info :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...