torsdag 22 mars 2012

Inte mycket att hänga i granen

Min frukost i morse. Bilden är inte mycket att hänga i granen. Men ooooh så gott det var!! Även ett bevis på att jag inte alltid äter varierat med grönsaker. Här är det ju bara en enda ;)

Igår kväll gjorde jag storkok på detta. Blev middag igår plus 3-5 portioner i kylen. Perfekt! :D

Kålrötter (så många du vill, men minst 1 stor. Jag tog 3 mellanstora..)
1 kilo strimlad lövbiff
2-3 burkar kokosmjölk
3 rågade teskedar rödcurrypasta
Ingefära, vitlök, salt och peppar.

Skär kålroten i stavar.
Låt fräsa, bli varma, i en stor pöl kokosolja i en stor gryta. Blanda ner nån matsked ingefära, vitlök och en aning salt. Blanda även ner currypastan.
Lägg på locket och låt det småfräsa/puttra en bra stund. Typ en halvtimma. Rör om då och då. Låt det inte bränna! 
Bryn köttet i en annan panna, när det sista rosa är borta så ös över det i kålrotsgrytan, tillsätt massa kokosmjölk. Låt det bli varmt.
Klart!

Jag tar gärna massa massa svartpeppar uppepå vid servering, men det är jag det.. :)

I skrivande stund har vi bara två portioner kvar.. Detta är verkligen myspysgodismat! *älskar*


6 kommentarer:

  1. Nej, kålrötter är inte snyggt i granen ;-)
    men det låter gott.
    Jag äter något liknande men utan kokosmjölk. Jag gillar inte det :-(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha

      Nä, alla gillar inte kokosmjölk, inte jag heller förut. Men nu har jag vant mig och plötsligt är det bland det godaste jag vet ;)
      Kram

      Radera
  2. Oj, va spännande det ser ut! Gott! ;)

    SvaraRadera
  3. Låter smidig med "storkok"!! Kokosmjölk & röd currypasta blir så gott ihop.. (brukar klicka i mandelsmör/jordnötsmör - för lite extra).
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, storkok är himlans fiffigt faktiskt :)
      En klick mandelsmör i såsen är inte så dumt det heller! :D

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...