tisdag 13 mars 2012

Mer frukost. Eller mellanmål. Eller lunch. Eller efterrätt. Eller...

Okej, bilden är kanske rätt ful. Men innehållet i glasen är sååå gott! :D

Inte är det särskilt paleo heller, om jag ska vara ärlig. Men det kan nog kvala in på primal kost om man vill, hehe.

Detta är vad mina barn önskar sig att äta/dricka om de får välja själva. Och det får de ju oftast nuförtiden *ler*


Milkshake till 2,5 barn.

3 mogna bananer.
2 deciliter vispgrädde.
2 rågade teskedar vassleproteinpulver.
½ tesked vaniljpulver 
en skvätt mjölk, kanske nån deciliter eller så

Mixa med handmixer 
(eller i sån där milkshakemaskin/blender eller vad det heter, om ni har lyxen att ha en sån hemma..)

Sedan när det är upphällt i glasen så kan det behövas fyllas på med mjölk och/eller grädde för rätt sugrörskonsistens. Här brukar jag även blanda ner 1½ kryddmått dunderpulver i stora killens glas.
Och så Dvitamindroppar till dem alla tre, så är det avklarat för dagen :)


Dottern vill hellre ha Minallvit-vitamin efteråt och minikillen känns lite liten för sånt, så de får inget dunderpulver. Eller jo, ibland får minikillen faktiskt ett kvarts kryddmått dunderpulver, när han ätit dåligt, men det står från 2 år eller nåt på burken så jag försöker låta bli ;)



Tar ni vitamintillskott?







1 kommentar:

  1. Sånt här gillar väl alla.
    Jag ska testa detta på min minste. Han älskar bananshake och om den kan vara nyttig så är det ett plus.
    Vad är dunderpulver?
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...