fredag 30 mars 2012

Dunderte


För att kurera mig från halsont och tjockt dunkande huvud har jag tagit lite extra d-vitamin och druckit te. Idag, två dagar senare känner jag mig som mig själv igen!

Dunderte

Ingefära
Gurkmeja
Svartpeppar
Chilipeppar

Rör ut kryddorna i lite varmt vatten.
Häll på mer varmt vatten.
Häll i en skvätt vispgrädde eller kokosmjölk.
Söta lite om du vill. 

Jag tog lite vanlig honung, men helst skulle jag velat ha sån där manukahonung för att effektivt döda de onda bakterierna som raspade mig i halsen..

Ikväll blir det skoldisko med 7åringen, en kvällspowerwalk och en sen middag (oxfilé och smörstekta grönsaker) med min älskling <3


Vad har ni för knep för att piggna till?




3 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bättre.
    Mitt tips för att bli piggare är att krama barnbarnen men du får väl vänta några år innan du testar det :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som ett bra knep, själv överkonsumerar jag vitlök!

    SvaraRadera
  3. Det där teet tål att testa vid nästa förkylning! Själv brukar jag dricka mycket te och honungsvatten när jag blir sjuk, vilket inte är så ofta (tack och lov)!

    Sv: Tack för fina kommentarer. Jag är usel på att kommentera själv för tillfället, men jag läser din blogg, kikar in VARJE dag för att titta om det kommit något nytt! :)

    Du motiverar och inspirerar! Jag är inspirerad av din viktminskning och det är kul att titta in och se bilder då och då. Det måste ju du också tycka, att det är kul att få de "svart-på-vitt" att viktminskningen faktiskt syns!

    Många kramar till dig!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...