måndag 3 juni 2013

Måndagstankar

Måndag och ny vecka och ny energi och härligt väder! Sköntsköntskönt!

Jag har haft en svacka och tillåtit mig att strunta i massa tankar och idéer om "hur det ska vara". Jag har insett att instagram gör mig inte bara peppad att träna och äta rätt, utan även får mig att stressa upp mig för mina små snedsteg (som egentligen inte är några snedsteg utan bara lite utanför min vardagliga plan) och jag blir alldeles för fokuserad på alla dessa magrutor man ser överallt och det får mig att deppa ihop då jag inte har energin att göra vad de där übertränade tjejerna gjort för att nå dit!
Så om någon undrat vart jag tagit vägen så är det helt enkelt till verkligheten jag försökt ta mig. Och så har min smartphone gått sönder, totalt kaputt den här gången, och det gör ju sitt gällande instafrånvaron med, haha.

Såå.. under min svacka har jag ätit lite utanför mina vardagliga vanor alltså. Och resultatet har blivit en spänd uppblåst och öm mage, en nästan daglig huvudvärk, ont i min arm/axel (trots stretchövningar och träning) och ett jobbigt irriterat kortstubinhumör. *muttermutter*
För att ändra på detta så tog jag tjuren vid hornen imorse och hoppade den där "fruktfrukosten" eller "Älsklingshembakadesurdegsbrödsfrukost" som jag ätit den senaste veckan. Istället åt jag perfekta kokta ägg och en skål kesella med vaniljpulver. Det gäller att öka på med proteinet för att få ordning på saker. Det vet jag ju sedan tidigare. Och redan nu vid lunchtid så mår min mage bättre, den är inte lika uppspänd och jag känner mig piggare och studsigare (placebo-ealina talar, men funkar det så funkar det, hehe)!

Frukosten var alltså kokta ägg, vaniljkesella och svart kaffe.
Lunchen var ugnsstekt kyckling och keso med oregano.
Middagen kommer med all sannolikhet att bli nån fisk av nåt slag (lax/makrill/tonfisk) med ägg och keso.

Förutom förändringen på mitt humör och huvudvärk så hoppas jag även att detta ska leda till att jag blir av med svullenheten i kroppen och de 2-3kg vätska jag samlat på mig. Och jag skulle ju gärna vilja att proteinökningen även ska hjälpa mig att bygga på lite mer axel- och ryggmuskler för att få ordning på mitt onda med..

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du är tillbaka på banan igen!
    Tänk vad mycket bara maten kan göra åt båda håll... åt det bra och det dåliga!
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...