tisdag 11 juni 2013

Sova middag

När de små börjar bli större så brukar de sova middag lite sporadiskt. Store killen sov middag tills han var 3,5 år. Sista året endast under de mörka månaderna. Mellanbarnet slutade sova middag precis innan hon fyllde 1. Yngste sonen är på gränsen just nu. Han sover alltid på förskolan men här hemma är det lite olika.

Tidigare har han sovit nån timma där efter lunchtid. Sedan började vi märka att han inte var tillräckligt trött för att sova där vid lunch och han har sedan sovit en halvtimma nån timma senare istället. Nu är det som sagt på gränsen till om middagssovning behövs eller inte. Idag har han varit på bra humör och tjoat och sprungit runt och busat. Jag misstänkte att det inte var något behov av vila mitt på dagen. Vid 17tiden gick de större barnen ut en stund (skulle öva pilbågsskjutning) och det minikillen spelade på datorn en stund medan jag fixade runt här hemma. Plötsligt hejdar jag mig. Vad tyst det var. När jag tittar till honom har han stängt av datorn och lagt sig på sängen där han nu sover som en liten stock. Lille skruttiskillen.. <3 Så.. vad gör man när en liten somnar en timma före läggdags? Det är väl liksom ingen bra idé att väcka och sen söva om igen efter så kort tid? Så jag lät honom sova för natten. Inget borsta tänderna. Jag bara flyttade över honom till rätt säng och fällde ner rullgardinen. Så får vi väl ta smällen när han vaknar för dagen vid 4 inatt? *nickar och pussar minikillen på pannan*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...