tisdag 11 december 2012

Snäll sallad

Till lunch idag så mumsade jag i mig en tonfisksallad som jag bara älskar! Jätteenkel att göra, snäll mot munnen och snäll mot magen. På bilden nedan kan man skymta lite salladslök, men jag föredrar faktiskt utan, för den blir så mild och god då.




Älsklingstonfisk

1 burk tonfisk i vatten (avrunnen, doh!)
1 äpple i småsmå bitar
1-2 teskedar skånsk senap (eller hemmagjord grovkornig om man kör whole30)
1-2 matskedar majonnäs
5 pekannötter eller valnötter (kanske funkar även hackad sötmandel eller cashews)

Blanda allt.
Servera med tomat.

Jag antar att detta räcker till en vanlig person. Själv äter jag nästan dubbelt upp och min tallrik är tom långt innan makens även om han bara tog hälften så mycket som jag. Haha. Kanske odlar man upp sin storätarmage när man kör whole30, eller hur lillasyster? ;) Och, ja, receptet kommer från början från boken WellFed som jag pratat om tidigare. Fast jag har modifierat det så att det ska passa mig ännu bättre.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...