tisdag 13 november 2012

Flyt!

Det känns som om jag har fullt upp just nu. Verkligen. Välkommen till livet, ealina?

Jag har ramlat ur bloggläsandet nästan helt och tycker att det känns trist att jag inte vet hur det går för mina favoritbloggare längre. Och jag tycker att det är trist att jag inte hinner skriva nåt härinne heller. Jag fastnade för smidigheten med instagram och har lyckats hålla mitt konto där rätt uppdaterat med bilder ett par-fyra gånger om dagen ända tills nyss. För jag tycker att det är kul med instagemenskapen. Alla fina matbilder och recepttips som det flödar över av där! Men även det tar för mycket av min tid. Jobbdagar är jag glad om jag kan lägga upp en enda bild.

Just nu sitter jag och sippar på en mugg grönt te. Liptons gröns pyramidte. Jättegott och fräscht! Smakar lite som godis :) Strax ska jag packa ihop mig och ta mig till jobbet. Det blir bara en halvdag idag i alla fall, och det känns skönt för jag lyckades komma ikapp lite med disken och tvätten under förmiddagen. Puh. Hur gööör alla egentligen? 

Däremot har jag fått ett bra flyt i middagar och lunchlådor! Köpte boken Well Fed som har ett HotPlates-system som jag blev lite kär i! Hon tipsar om att man ska fixa en grund med tillagat protein (grundkryddad köttfärs, ugnsstekt kyckling, kokta ägg osv) och ångkokta grönsaker som man sedan lägger i separata lådor i kylen. Sedan när man kommer hem (eller snabbt måste fixa lunchlåda) så väljer man en proteinkälla, ett gäng grönsaker, kryddning och nån dressing/majjobaserad sås (som man oxå bunkrat upp med) och blandar ihop allt snabbt. Tar kanske max tio minuter att få maten på bordet! (Om man lyckas bestämma sig för vad man vill äta då, hehe) Såå smidigt! :D

Just nu har jag kylen så full av god snabbfixad mat att jag inte kan bestämma mig utan vill ha alltalltallt nu. Hahaha.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...