lördag 10 november 2012

Tuffar på


Nu var det ett tag sedan jag skrev hur det går för mig.
Och, jo, det går bra :)

Jag äter fortfarande med whole30planen som grund. Massa bra råvaror, bra proteinkällor, maaaassor med grönsaker och en del frukt och en del kokosprodukter. Jag använder mig av smör dagligen och äter gärna lite vispad grädde ibland. Easypeasy :)

Som det känns just nu så är det nog såhär jag vill fortsätta äta även i framtiden.
Även om det kan kännas lite omständligt när man är ute eller blir bjuden på mat. Men eftersom jag har en bra kostgrund till vardags så tänker jag att det är ok att äta lite utanför planen ibland. Så länge jag inte gör det till en vana.

Och ooom jag ska gå utanför planen vid något tillfälle så äter jag hellre socker än gluten. Men det har jag ju pratat om redan ;)

Som till exempel nu när julen närmar sig. Jag äter nog nån skål tomtegröt. Absolut. Och jag kommer att försöka bygga ihop nåt saffransbullesmakande inför lucia. Och mjuk pepparkaka. Mmm. Men julmusten kommer att bli svår att ersätta. Kanske tar jag ett litet glas riktig julmust på advent ;)


 Hur går det för er? 
Hur känner ni nu inför jul? 
Någonting ni ser fram emot lite extra i matväg (godisväg)?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...