söndag 22 juli 2012

Vardag snart! Jejj!

Tre fjärdedelar av Älsklings semester är över och det är snart dags för de där gå-tillbaka-till-rutinerna-veckorna innan skolorna börjar. Allas sovtider ska rättas till (även om de faktiskt inte blivit alltför skeva ändå) och frukost/lunch/middagstider ska justeras i rätt riktning. Och sockret ska bort.

På sommaren/semestern blir det ju lätt en glass här och en glass där. Ett glas saft (till barnen) när solen gassar eller en (paleo)muffins när regnet öser ner. Jag har snubblat dit och har nog fått i mig en halvårsförbrukning av glass under några veckor.. *erkänner och försöker gömma mig*


Så nu är det bokat, den första augusti är första dagen av trettio då jag ska "hålla mig på banan" utan att snubbla. Vissa dagar kommer att vara svårare än andra, det inser jag, men nu sjuttsiken ska jag klara theWhole30! Det är ju bara 30 dagar! Kommer att gå hur snabbt som helst! Och det är ju, i grunden, så jag vill äta jämt. Egentligen. Fräscht, gott och alldeles underbart!

Nån som är med mig? Ja? Ja? *nickar*





7 kommentarer:

  1. Är lite sugen faktiskt. Gjorde en enklare variant då jag gick över till Paleo, men inte den riktigt tuffa vägen.

    Som du säger.. Det är ju bara 30 dagar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, det vore ju jättekul om du kör whole30 samtidigt! :D

      Radera
  2. Jodå, det har klarat sig. Några bakteriedödande krämer senare ser det bara ut som ett klotrunt, fult märke mitt på hakan i stället för ett varigt sådant haha ;)

    Lycka till med kickstarten! Kommer säkert att gå bra :)

    SvaraRadera
  3. Jag har precis hittat hit. Ska bli kul att följa dina 30 dagar. Själv är jag på dag 30 idag och det har gått snabbare och lättare än vad jag trodde det skulle göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen :)

      Vad kul! Hur har det gått, tycker du? Känner du någon skillnad i kroppen och huvudet? ;) Nej, 30 dagar är ingenting egentligen.

      Radera
    2. Har precis skrivit ett inlägg om det i bloggen och ja, jag känner skillnad. Framförallt så är jag mycket piggare nu och känner mig inte lika svullen som när jag åt gluten och laktos (fast jag har bestämt att om jag vill får jag äta mejeriprodukter. Får se om det gör nån skillnad)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...