söndag 15 juli 2012

Hunger

Jag har inte hunnit äta ordentligt idag. Har suttit och skrivit och skrivit på en uppsats och då man&barn var ute på äventyr (för att jag skulle kunna skriva i fred) så glömde jag bort, och sedan struntade i, att äta en ordentlig lunch. Tur att jag åt en ordentlig frukost i alla fall. För när jag åkte för att spontanhandla middag förut insåg jag att affärer inte har öppet så länge när man inte befinner sig i stan.. haha. Attans att jag inte äter pizza, för pizzerian var tydligen öppen..

Min taskiga matdag ser ut som följer:

Frukost (ca 9:00): omelett på tre ägg med skinka, paprika och majonnäs, en halv kopp kaffe (dålig natt och jag fick för mig att jag behööövde kaffe, dumt)

Mellanmål 1 (ca 10:00): 8 mumsiga jordgubbar ståendes vid diskbänken (jag hade skurit upp dem till frukosten, men de gick inte åt)

Mellanmål 2 (ca 13:30): Keso Mellanmål (sånt där gott färdigförpackat men jättelitet paket)

Mellanmål 3 (ca 14:30): 3 bitar mörk choklad (icas jättegoda 70%iga från Peru *rekommenderar!*) och lite för mycket kaffe.. (dumtdumtdumt)

Motion: En intensiv (snabbaste jag sprungit hittills, pust!) springtur på tio minuter (så att jag skulle hinna hem innan resten av familjen kom hem).

Mellanmål 4 (ca17:30, efter duschen): 150 gram babymorötter (för att det fanns tillgängligt) och en liter vatten (för att jag verkligen behövde det)

Sedan kom familjen hem och var inte hungriga, för de hade just klämt i sig massa glass.. (Och jag hade ju fortfarande allt det där vattnet som fyllde upp magen, så jag tänkte inte mer på mat just då.)

Men nu sitter jag här, kvart i nio på kvällen, med kurrande mage och inte mycket mer i kylen än några ägg. Kokta ägg nu igen? Nae, det känner jag inte för. Jag ville ha en stor köttbit, sötpotatis, massa sallad och krämig beasås! *tjurar*






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...