torsdag 28 juni 2012

Frukostägg

Idag blev det ett nytt äggrecept till frukost! Alltid lika spännande med nya recept. För det gäller ju att det är gott liksom när man har stått och ansträngt sig. (Ja, fast just i det här fallet var det rätt lätt, ingen ansträngning alltså, men det var lite väntetid i alla fall, hihi.)

Jag gjorde på 4 ägg då jag tänkte att kanske även barna ville ha. Jag åt tre kokosägg med gulor. Om någon undrar hur mycket man äter ;) Dottern åt ett kokosägg ungefär. De andra vågade inte smaka, fegisarna.. *flinar*


Kokosägg

4 ägg, separerade i vita och gula (gulorna separat och hela)
1 dL kokosflingor

Sätt ugnen på 175-180grader sådär.
Vispa vitorna jättefluffigt och hårt.
Vänd försiktigt ner kokosen.
Klicka ut på bakplåtspapper. (Jag gjorde 6 klickar eftersom ett av barnen inte gillar äggulor)
Gör en liten grund grop i de fluffiga klickarna och lägg en äggula i varje äggvitefluffhög.
Strö lite extra kokos uppepå.

Skjuts in i ugnen!
Det tar lite drygt tio minuter. 
De är färdiga när de fått lite färg.
Gott att strö på lite salt vid serveringen :)




Edit: Jag åt 4 stycken. En till mumsades upp till kaffet förut. De var nog lite för goda faktiskt. Hihi. 





6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det känns lite spännande innan man smakat. Man undrar liksom hur det kan bli. De bli liksom som osöta kokostoppar. Fast matiga. Och jättegoda!

      Radera
  2. Oj vilket intressant recept! Det här måste testas. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du gillar dem! Det är ett go-to-recept här nuförtiden ;D

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...