fredag 1 juni 2012

Från hörnet?


Idag kom Älskling hem tidigare (läs: vid 20 istället för 24) och vi bestämde att vi inte orkade laga mat ikväll. Så det blev thai från hörnet. Min standardbeställning är Pad Thai med kyckling. Risnudlar och jordnötter hör ju inte till mina vanliga ingredienser, men vissa dagar så struntar jag i det. För att inte bara äta mig mätt på de stackars kycklingbitarna och den stooora högen med nudlar så brukar jag beställa extra kyckling och sedan steker jag två ägg (medan Älskling hämtar maten) som jag strimlar och har i tallriken.
Det mättar bra mycket bättre, och det känns bättre. Och det är godare.

Hur gör ni med hämtmat, 
har ni speciallösningar eller äter ni det som det serveras?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...